افزایش درآمد آذرماه آسیاتک؛ دو سوم درآمد از فروش خدمات اینترنت است

یک‌شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
آسیاتک
آسیاتک بعد از دو ماه روند نزولی در کسب درآمد، در آذرماه ۱۲۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.
تبلیغات

گزارش مربوط به صورت‌های مالی ماهانه آسیاتک که در سایت کدال منتشر شده، نشان می‌دهد این شرکت در آذرماه امسال از محل ارائه خدمات اینترنت، فروش کالا و فناوری اطلاعات ۱۲۱ میلیارد تومان درآمد داشته است. این رقم نشان می‌دهد شرکت آسیاتک پس از گذراندن یک روند نزولی در کسب درآمد در مهر و آبان، در ماه گذشته توانسته است درآمدش را افزایش دهد.

دو سوم از مجموع این درآمد ۱۲۱ میلیارد تومانی یعنی ۸۰ میلیارد تومان مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده است که در مقایسه با درآمد حاصل از ارائه خدمات اینترنت در دو ماه گذشته رشد بیش از ۲۰ درصدی برای این شرکت انتقال داده داشته است. درآمد به‌دست‌آمده از ارائه خدمات اینترنت در مهرماه ۶۴ میلیارد تومان و در آذرماه ۶۵ میلیارد بوده که در آخرین ماه پاییز به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

آسیاتک فارغ از درآمد حاصل از خدمات اینترنت از فناوری اطلاعات و فروش کالا نیز کسب درآمد دارد که البته سهم درآمد به‌دست‌آمده از دسته فناوری اطلاعات بسیار بیشتر از فروش کالا بوده است. ۴۰ میلیارد تومان از مجموع درآمد این شرکت در ماه گذشته از فناوری اطلاعات بوده است و تنها یک میلیارد تومان از فروش کالا به دست آمده است.

افزایش درآمدی که در آذرماه نسبت به آبان برای آسیاتک رخ داده برای درآمد همراه اول هم اتفاق افتاده است. بعد از افت درآمد ۹۳۶ میلیارد تومانی این اپراتور در مهر و آبان، صورت‌های مالی منتهی به آذرماه این شرکت افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد آذرماه نسبت به ماه آبان را نشان می‌دهد. هرچند بر اثر محدودیت‌های اینترنت درآمد ماه گذشته این اپراتور همچنان ۷۰۰ میلیارد تومان کمتر از درآمد شهریورماه امسال است، اما در ماه آذر این اپراتور درآمد دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی به دست آورده است.

با وجود تداوم محدودیت‌های اینترنت و استمرار فیلترینگ، که منجر به کاهش پهنای ترافیک بین‌الملل شده و مدیرعامل اپراتورهای مختلف نیز از آن به‌عنوان یکی از عوامل کاهش درآمد در ماه‌های اخیر اشاره کرده‌اند، یک دلیل مهم برای افزایش درآمد حاصل از خدمات اینترنت در مجموعه آسیاتک و اپراتور همراه اول می‌تواند برگزاری مسابقات جام جهانی در آذرماه و تماشای آن از طریق پلتفرم‌های آنلاین باشد.

موضوعی که پیش از این نیز توسط وزارت ارتباطات مطرح و اعلام شده بود که در بازه زمانی پخش مسابقات جام جهانی ترافیک داخل کشور از مرز ۶ ترابیت‌برثانیه عبور کرده و رکوردشکنی مجموع ترافیک داخل و خارج اتفاق افتاده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات